Orban’s Media Conquest Engulfs Hungarian Conservative Weekly

Heti Valasz, a bastion of conservative journalism in Hungary, said it was closing operations after entering bankruptcy and the resignation of its editor, a former spokesman of Prime Minister Viktor Orban who had become critical of the populist leader, Bloomberg News reported. "Valasz.hu will cease providing content today," the publisher said in a statement on its website. The magazine became the latest in a string of publications which have shut down or switched to a pro-government stance in recent years. Emboldened by a third consecutive constitutional majority won at April’s elections, Fidesz and its allies have targeted the last outlets offering alternatives to its anti-immigrant, nationalistic views -- now extending even to some former allies who were found out of line with state rhetoric. "This is essentially the end to conservative, center-right public discourse in Hungary," Agnes Urban, an analyst at the Mertek research institute in Budapest, said by phone. Read more.